Artrose – slitasjegikt i ledd

Artrose er den medisinske betegnelsen på slitasjegikt eller forkalkningsgikt i ledd. Det kalles også en degenerativ leddlidelse hvor leddbrusken, leddvæsken og skjelettet rammes.

Symptomene ved artrose er stivhet, smerte og innskrenket bevegelighet. Mange opplever også å høre knasende lyder ved bevegelse av disse leddene. Det kan være flere årsaker til at man får artrose. Årsaker som alder, arv og kjøn er veldig vanlig, men tilstanden kan også komme som følge av tidligere leddskader, tungt belastende arbeid eller dårlig holdning.

• Hold deg aktiv

• Spist sunt og variert

• Unngå tungt belastende bevegelser du kjenner trigger smertene

Hva kan vi gjøre for deg?

Ved konstante eller regelmessige smerter i sentrale ledd, kompenserer ofte kroppen for å skåne deg. Dette kompensasjonsmønsteret kan allikevel føre til mer vondt, eller gi andre plager på sikt.

Vi tilbyr en helhetlig konsultasjon, hvor vi utfører grundige tester basert på nyeste forskning. Ved blant annet å undersøke og stimulere hvordan hjernen din og nervesystemet ditt påvirker resten av kroppen, sørger vi for å gi deg gode, langvarige resultater.