Impingement syndrom

Impingement syndrome er en felles betegnelse for avklemning av skulderleddets strukturer, hvor sener og fettposer som regel rammes. Smertene sitter fremside eller i skulderen, alt ettersom hvilke strukturer som er irritert.

Det kan også dannes forkalkninger som vil resultere i klikking. Disse forkalkningene vil også kunne irritere strukturene i skulderen.

Symptomer på impingement:

• Økende smerter ved bruk av arm og skulder

• Nedsatt bevegelighet

• Nedsatt styrke

Årsaker:

• Ensidig arbeid

• Store mengder arbeid over hodet

• Dårlig holdning

• Innstabil skuldermuskulatur

• Kartlegg hva som påvirker smerten din

• Unngå å gjøre smertefulle bevegelser

• Unngå inaktivitet

• Unngå ensidig arbeid

• Ta pauser

Hva kan vi hjelpe deg med?

• Impingement syndrom kan være komplekst og det kan være flere årsaker til problemet.

• I tillegg til grundig undersøke hvor problemet ditt foreligger tilbyr vi her på KA klinikken en helhetlig konsultasjon hvor vi utfører grundige tester basert på nyeste forskning. Ved blant annet å undersøke samt stimulere hvordan din hjerne og ditt nervesystem påvirker resten av kroppen sørger vi for å kunne gi deg gode og langvarige resultater.